فیلترنویسی Archives - آموزش تحلیل تکنیکال و استراتژی معاملاتی https://blog.asanbourse.ir/?cat=72 مرجع آنلاین آموزش بورس، تحلیل تکنیکال و استراتژی معاملاتی Wed, 25 Aug 2021 05:54:00 +0000 fa-IR hourly 1 https://wordpress.org/?v=6.2.2 آموزش فیلترنویسی ” انواع فیلترهای قیمتی “ https://blog.asanbourse.ir/?p=430 https://blog.asanbourse.ir/?p=430#comments Wed, 22 May 2019 13:31:19 +0000 https://asanbourse.ir/Blog/?p=430 بلاشک قیمتها مهمترین فاکتورهایی هستند که تحلیلگران به آنها توجه می‌کنند و به نوعی اصلی‌ترین داده تحلیلی برای تحلیلگران محسوب می‌شوند. از هر روش تحلیلی که استفاده کنیم ( تکنیکال – فاندامنتال – تابلوخوانی و … ) در نهایت ارزندگی قیمت و یا حرکات آن در تصمیم‌گیری معاملاتی ما حرف اول را می‌زند. تمام تحلیلگران […]

The post آموزش فیلترنویسی ” انواع فیلترهای قیمتی “ appeared first on آموزش تحلیل تکنیکال و استراتژی معاملاتی.

]]>
بلاشک قیمتها مهمترین فاکتورهایی هستند که تحلیلگران به آنها توجه می‌کنند و به نوعی اصلی‌ترین داده تحلیلی برای تحلیلگران محسوب می‌شوند. از هر روش تحلیلی که استفاده کنیم ( تکنیکال – فاندامنتال – تابلوخوانی و … ) در نهایت ارزندگی قیمت و یا حرکات آن در تصمیم‌گیری معاملاتی ما حرف اول را می‌زند.

تمام تحلیلگران سعی می‌کنند که حرکات قیمت را پیش‌بینی کنند و برای این هدف از ابزار و تکنیکهای مختلف استفاده می‌کنند که یکی از این ابزارها فیلترنویسی می‌باشد که در یافتن نمادهایی که ارزش تحلیل را دارند کاربرد دارد.

تحلیلگران بر اساس استراتژی که دارند فیلترهای متفاوتی را طراحی می‌کنند؛ لذا این امکان وجود دارد فیلترهای مورد نیاز شما برای سایر افراد کارایی نداشته باشد. از این رو تصمیم گرفتیم با ارائه مثالهایی متعدد، شما را یاری کنیم تا در نوشتن انواع فیلترها با پلتفرم آسان بورس تسلط کافی را کسب نمایید.

 

انواع فیلترهای قیمتی بورس

 

فیلتر افت شدید قیمتی:

برخی از معامله‌گران زمانی معامله می‌کنند که قیمت سهم به حداقل قیمت خود رسیده باشد و به قول بنیادی‌کارها، سهم ارزان شده است. با نوشتن این فیلتر می‌توان نمادهایی که قیمتشان از میانگین چند ماه گذشته پایین‌تر می‌باشد را غربال کرد و تحلیل دقیق‌تری روی آن انجام داد.

 

فیلتر صف خرید:

این فیلتر کاربردهای متفاوتی دارد ولی عموم معامله‌گران در زمانی که شاخص در حال ریزش است برای نمادهایی که بتا منفی هستند از این فیلتر استفاده می‌کنند تا در روزهایی که بازار افت شدیدی دارد بتوانند نمادهای بتا منفی را شناسایی کنند.

منظور از نمادهای بتا منفی، نمادهایی می‌باشند که بر خلاف جهت شاخص حرکت می‌کنند.

 

 

The post آموزش فیلترنویسی ” انواع فیلترهای قیمتی “ appeared first on آموزش تحلیل تکنیکال و استراتژی معاملاتی.

]]>
https://blog.asanbourse.ir/?feed=rss2&p=430 15
آموزش فیلترنویسی ” حجم‌های مشکوک “ https://blog.asanbourse.ir/?p=424 https://blog.asanbourse.ir/?p=424#comments Wed, 22 May 2019 13:26:34 +0000 https://asanbourse.ir/Blog/?p=424 در بازار سرمایه به صورت روزانه معاملاتی بین معامله‌گران انجام می‌شود که مجموع آن حجم معاملات را تشکیل می‌دهد؛ درواقع حجم برابر است با تعداد سهامی که در یک دوره زمانی مشخص خرید و فروش می‌شود.

The post آموزش فیلترنویسی ” حجم‌های مشکوک “ appeared first on آموزش تحلیل تکنیکال و استراتژی معاملاتی.

]]>
حجم معاملات چیست؟ در بازار سرمایه به صورت روزانه معاملاتی بین معامله‌گران انجام می‌شود که مجموع آن حجم معاملات را تشکیل می‌دهد؛ درواقع حجم برابر است با تعداد سهامی که در یک دوره زمانی مشخص خرید و فروش می‌شود.

 

حجم معاملات

 

همانطور که در این تصور مشاهده می‌کنید حجم معاملات یک روز از نماد وتجارت نزدیک به 337 میلیون عدد سهم می‌باشد که این عدد به بر اساس میزان عرضه و تقاضای سهامداران متغیر می‌باشد.

تحلیلگران زیادی از حجم به عنوان یکی از فاکتورهای بسیار مهم در بررسی مرغوبیت یک سهم یاد می‌کنند اما کاربرد حجم در واقع چیست؟

 

کاربرد حجم در تحلیل سهام

فرض کنید که سهمی به صورت میانگین روزی 400 الی 500 هزار سهم معامله می‌شود و به صورت ناگهانی در روزی خاص حجم معاملات آن به 4 میلیون سهم می‌رسد. طبیعتا افزایش 8 برابری حجم معاملات در یک روز، توجه عوام بازار را به خود جلب می‌کند ولی شاید خواص بازار نسبت به تعداد زیادی از این افزایش حجمها بی تفاوت باشند.

موضوع چیست؟ آیا هر افزایش حجمی را می‌تواند اتفاق مثبتی در نظر گرفت؟!

مثبت یا منفی بودن افزایش ناگهانی حجم معاملات بستگی به ناحیه‌ای دارد که این اتفاق رخ داده است. فرض کنید که در یک ناحیه حمایتی با افزایش حجم مواجه شدیم و همزمان نشانه‌هایی از ورود خریداران به بازار را مشاهده کردیم، در این حالت در صورتی که افزایش حجمی در معاملات به چشم خورد، می‌توانیم آن را به عنوان یک اتفاق مثبت قلمداد کنیم. به عبارتی افزایش حجم زمانی مثبت خواهد بود که در یک ناحیه حمایتی معتبر در سهم باشد و نشانه‌هایی از حرکت قیمت به سمت بالا را شاهد باشیم.

در حالت عکس، زمانی که در یک ناحیه مقاومتی باشیم و نشانه هایی از برگشت قیمت را شاهد باشیم و این موضوع با افزایش حجم نیز همراه شود، می‌توانیم متصور باشیم که احتمالا قیمت در حال ریزشی پر شتاب است و فروشندگان قدرتی کاملا ملموس دارند.

بر اساس توضیحات فوق می‌توانیم تشخیص دهیم که چه زمانی افزایش حجم معاملات به عنوان یک فاکتور مثبت تلقی می‌شود. با این اوصاف می‌توانیم درک کنیم که فیلترهای حجمی در چه مواقعی و با چه شرایطی می‌توانند ارزش داشته باشند و مورد استفاده قرار گیرند، لذا در ادامه سعی داریم تا شما را با چند فیلترحجمی آشنا کنیم و نحوه طراحی آن با پلتفرم فیلترنویسی آسان بورس را آموزش دهیم.

 

انواع فیلتر حجم‌های مشکوک در بورس

 

فیلتر افزایش حجم بیش از میانگین حجم ماه:

یکی از ساده‌ترین فیلترها می‌باشد که با بررسی میانگین حجم 22 روز معاملاتی گذشته و قیاس آن با حجم آخرین روز معاملاتی؛ در صورتی که حجم آخرین روز معاملاتی از میانگین حجم ماه بیشتر باشد، آن را به عنوان خروجی فیلتر نمایش می‌دهد.

 

 

فیلتر افزایش حجم بیش از سه برابر دیروز:

این فیلتر افزایش ناگهانی و قابل توجه حجم را نشان می‌دهد؛ بر این اساس حجم معاملات روز گذشته را سه برابر می‌کند و در صورتی که حجم امروز از حاصل سه برابریِ حجم دیروز بیشتر بود، خروجی فیلتر را صادر می‌کند.

 

 

این مطلب ادامه دارد …

 

 

The post آموزش فیلترنویسی ” حجم‌های مشکوک “ appeared first on آموزش تحلیل تکنیکال و استراتژی معاملاتی.

]]>
https://blog.asanbourse.ir/?feed=rss2&p=424 11
آشنایی با پلتفرم فیلترنویسی آسان بورس https://blog.asanbourse.ir/?p=415 https://blog.asanbourse.ir/?p=415#comments Sun, 19 May 2019 09:24:28 +0000 https://asanbourse.ir/Blog/?p=415 آسان بورس پلتفرمی را طراحی کرده که در یک محیط کاملا گرافیکی، امکاناتی را به فعالین بازار سرمایه ارائه می‌کند که از طریق آن می‌توانند کلیه فیلترهای مورد نیازشان را طراحی کنند و نتایج آن را مشاهده کنند. در واقع آسان بورس خدماتی را در حوزه فیلترنویسی ارائه می‌کند که مخاطب آن افرادی می‌باشند که با برنامه نویسی آشنایی ندارند و قصد طراحی فیلترهای مد نظرشان را دارند.

The post آشنایی با پلتفرم فیلترنویسی آسان بورس appeared first on آموزش تحلیل تکنیکال و استراتژی معاملاتی.

]]>
همانطور که در گذشته توضیح دادیم، آسان بورس پلتفرمی را طراحی کرده که در یک محیط کاملا گرافیکی، امکاناتی را به فعالین بازار سرمایه ارائه می‌کند که از طریق آن می‌توانند کلیه فیلترهای مورد نیازشان را طراحی کنند و نتایج آن را مشاهده کنند. در واقع آسان بورس خدماتی را در حوزه فیلترنویسی ارائه می‌کند که مخاطب آن افرادی می‌باشند که با برنامه نویسی آشنایی ندارند و قصد طراحی فیلترهای مد نظرشان را دارند.

آیا آسان بورس فیلتر آماده ارائه می‌کند و من فقط باید از فیلترهای آسان بورس استفاده کنم؟

خیر!”

آسان بورس بستری را فراهم کرده است که شما بر اساس نیز خود بتوانید فیلترهای گوناگون را طراحی کنید؛ با طرح این ادعا که شما حتی یک خط هم کدنویسی نخواهید کرد. همچنین آسان بورس لیستی از فیلترهای پر کاربرد ارائه کرده است که زحمت کاربران خود را کم کند. لیست فیلترهای آسان بورس صرفا برای جلوگیری از طراحی مجدد فیلتر توسط کاربر به پلتفرم اضافه شده است و به این معنی نیست که کاربران آسان بورس فقط باید از فیلترهای آماده استفاده کنند.

 

چگونه با آسان بورس فیلتر نویسی کنیم؟

ابتدا وارد سایت آسان بورس می‌شویم، اگر قبلا ثبت نام نکردید از طریق دکمه ثبت نام مراحل ساخت حساب کاربری خود را تکمیل نمایید و در صورتی که حساب کاربری دارید از طریق دکمه ورود به پلتفرم آسان بورس وارد شوید.

 

سایت آسان بورس

 

 

ثبت نام در آسان بورس

 

 

پیش از شروع فیلترنویسی، ابتدا باید یک پروژه از نوع فیلترنویسی در پلتفرم ایجاد کنیم. لذا از طریق آیکن فایل جدید بر روی فیلتر کلیک می‌کنیم و یک نام برای پروژه خود تعریف می‌کنیم.

 

در سمت چپ بلاکهایی داریم که به صورت منظم دسته‌بندی شده‌اند و هر بلاک کاربرد خاصی دارد.

  • داده بازار:

    بلاکهای این دسته در فیلترنویسی بسیار کاربردی هستند و شامل داده‌هایی از نوع قیمت، حجم و تعداد می‌باشند که عموما فیلترهای پر استفاده با همین بلاکها طراحی می‌گردند.

  • ریاضیات:

    همانطور که از نام آن پیداست، متشکل از بلاکهایی می‌باشد که برخی از محاسبات ریاضی را انجام می‌دهند و از طریق آن می‌توان فرمولهای ریاضی به فیلترها اضافه کرد.

  • منطق:

    در این دسته بلاکهایی داریم که برای شرطی کردن یا ترکیب فیلترها مورد استفاده قرار می‌گیرند که برای طراحی فیلترهای حرفه‌ای پر استفاده می‌باشند.

  • اندیکاتور:

    گروهی از اندیکاتورهای پر استفاده می‌باشد که در برخی از فیلترها می‌توان از آن استفاده کرد و یا می‌توان آن را با برخی از فیلترها ترکیب نمود.

  • نمودار + معامله گری + هشدار:

    این سه بلاک در طراحی استراتژی کاربرد دارند و در برای طراحی فیلترها مورد استفاده قرار نمی‌گیرند.

  • عمومی:

    دسته‌ای از بلاکها می‌باشند که به صورت عمومی در طراحی استراتژی و فیلترنویسی کاربرد دارند.

The post آشنایی با پلتفرم فیلترنویسی آسان بورس appeared first on آموزش تحلیل تکنیکال و استراتژی معاملاتی.

]]>
https://blog.asanbourse.ir/?feed=rss2&p=415 4
فیلترنویسی چیست؟ https://blog.asanbourse.ir/?p=403 https://blog.asanbourse.ir/?p=403#respond Sat, 18 May 2019 14:08:53 +0000 https://asanbourse.ir/Blog/?p=403 فیلترنویسی در بورس چیست؟ شرکت مدیریت فناوری بورس تهران که یکی از شرکتهای زیر مجموعه سازمان بورس می‌باشد، اطلاعاتی را از وضعیت بازار و شرکتهای پذیرش شده در آن به صورت منظم و دسته‌بندی شده ارائه می‌کند. فعالین بازار و تحلیلگران از این اطلاعات در جهت یافتن موقعیتهای مناسب سرمایه‌گذاری استفاده می‌کنند و همچنین تصمیمات […]

The post فیلترنویسی چیست؟ appeared first on آموزش تحلیل تکنیکال و استراتژی معاملاتی.

]]>
فیلترنویسی در بورس چیست؟

شرکت مدیریت فناوری بورس تهران که یکی از شرکتهای زیر مجموعه سازمان بورس می‌باشد، اطلاعاتی را از وضعیت بازار و شرکتهای پذیرش شده در آن به صورت منظم و دسته‌بندی شده ارائه می‌کند. فعالین بازار و تحلیلگران از این اطلاعات در جهت یافتن موقعیتهای مناسب سرمایه‌گذاری استفاده می‌کنند و همچنین تصمیمات معاملاتی خود را بر اساس همین اطلاعات اتخاذ می‌کنند.

صدها نماد در بورس و فرابورس پذیرش شده‌اند و سالانه نیز به جمعیت آنها افزوده خواهد شد؛ حال تصور کنید یکی از فعالین بازار به دنبال یک یا چند ویژگی خاص در بین نمادهای بازار می‌گردد تا طعمه مد نظر خود را پیدا کند و آماده شکار شود. جستجو در بین صدها نماد بازار جهت غربال کردن نمادهایی که یک یا چند ویژگی مد نظر مارا دارند کار بسیار سخت و زمان‌بر می‌باشد، لذا فعالین بازار این نیاز را در خود احساس کردند که با توجه به پیشرفت تکنولوژی عمل شناسایی و غربال نمادهای مورد نیازشان را با سرعت و دقت بیشتری انجام دهند و اینگونه بود که فیلترها به خانواده بورس پیوستند.

 

فیلترنویسی بورس چیست

 

به زبان ساده، فیلترها ابزاری هستند که به شما کمک می‌کنند تا از بین صدها سهمی که در دیده‌بان وجود دارد، سهامی را شناسایی کنید که تمام فاکتورهای مد نظر شما را دارا باشند.

 

 

چگونه فیلترنویسی کنیم؟

فیلترها مجموعه‌ای از دستورات برنامه‌نویسی می‌باشند که با زبان جاوا اسکریپت نوشته می‌شوند و برای طراحی فیلترهای مد نظر خود حتما می‌بایست با اصول برنامه‌نویسی و زبان جاوا اسکریپت آشنایی داشته باشید. به همین دلیل خیلی از فعالین بازار با اینکه نیاز ضروری به فیلترها دارند، با توجه به عدم تسلط به کدنویسی نمی‌توانند فیلتر مد نظر خود را طراحی کنند و یا مجبور هستند از فیلترهای آماده موجود در سطح اینترنت استفاده کنند که خیلی از آنها کاربرد چندانی ندارند.

در مجموع برای نوشتن فیلترهای مورد نیازتان باید به زبان جاوا اسکریپت مسلط شوید و یا از فیلترهای آماده استفاده کنید.

 

 

بدون دانش برنامه‌نویسی، فیلترهای خود را طراحی کنید:

آسان بورس جهت سهولت فیلترنویسی، ابزاری را طراحی کرده است که فعالین بازار در یک محیط کاملا گرافیکی و بدون نیاز به دانش برنامه‌نویسی کلیه فیلترهای خود را طراحی کنند، از فیلترهای دیگران استفاده کنند و یا فیلترهای خود را با دیگران به اشتراک گذارند. در پلتفرم آسان بورس صرفا با کشیدن و رها کردن ابزارها می‌توانید فیلترهای مورد نیازتان را طراحی کنید و خروجی آنها را بررسی کنید.

برای آشنایی بیشتر با پلتفرم فیلترنویسی آسان بورس از شما دعوت می‌کنیم تا ویدئوی زیر را مشاهده کنید.

 

 

 

 

 

 

The post فیلترنویسی چیست؟ appeared first on آموزش تحلیل تکنیکال و استراتژی معاملاتی.

]]>
https://blog.asanbourse.ir/?feed=rss2&p=403 0